Az Európai Parlament magyar tagjainak választása előtti kampányban 206 sajtótermék tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben megszabott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ) – közölte a számvevőszék hétfőn az MTI-vel.
Az ÁSZ tudatta azt is, hogy internetes oldalán, a www.asz.hu-n a “Választás” menüpont alatt tette közzé az EP-választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket. A számvevőszék emlékeztetett: a kampányidőszakban – a választási
eljárásról szóló törvény szerint – politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az EP-választás kampányidőszakára vonatkozóan március 8-ig volt lehetőség.
A határidőig beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelően tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe. Az ÁSZ honlapján 121 nyomtatott és 85 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke
található meg.
A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért – írták a közleményben.
Az ÁSZ felhívta a figyelmet arra is, a választást követő 15 napon belül – azaz június 10-ig – a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a
megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen
terjedelemben tették közzé. Magyarországon május 26-án tartják
az EP magyar tagjainak választását, a hivatalos kampány április 6-án
kezdődik.